.::Warkah Nasuha::.

Salam perjuangan, salam ukhwah sahabat-sahabat semua. Kali ni ana nak kemukakan sebuah puisi dari seorang sahabat…tapi ana tak ingat dari mana ana copy hasil nukilannya. Hm…nampaknya ingatan ana dah semakin lemah…afwan. Tak pelah, yang penting…..ana nak kongsi dengan antum mesej dalam puisi ni… puisi yang menyentuh hati dan menginsafkan (bagi ana la)…

WARKAH NASUHA


"Di kesunyian tafakur ini kuutus warkah rindu
Berpenakan keinsafan ditangan kananku
mencoret kembali tinta hitam didadaku
Saat kita berjauhan dikala itu
Kelam kalbuku tanpa nur kasih Mu
Lupa janji disuatu waktu
Sedang keampunan Mu melangit bagiku
Aku termanggu

Di keheningan fajar keimanan kuhitungkan
Amalku dijejari kerdil ku pertaruhkan
Sedang anugerah Mu buih dilautan
Aku cuba layarkan bahtera
Tapi sayangnya cinta Mu bukan Pelabuhan

Di kegelapan malam yang tiada cahaya
Ku nyalakan obor kasih kita
Ku limpahkan zikir bicara sukma
Penghubung antara dua dunia

Diambang Gerbang ini kutanya rohaniku
Siapa aku di pinggiran Arasy Mu
Tiada Daya untuk Neraka Api Mu
Tiada Layak Buat Firdaus Mu
Namun aku harap bayangan redha Mu
Akan terus memayungiku
Aku Harap Kau terima warkahku
Sebelum Kau menjemputku"

2 comments:

  1. semoga tangan2 manusia mengarang ayat2 cinta pada-Nya, bukan melakarkan perkara yang sia2..

    ReplyDelete
  2. insyaallah ta'ala... tiada daya n usaha melainkan dgn prtolongan Allah SWT...

    ReplyDelete